Van screening naar klachtencheck: kleine wijziging, groot verschil
Op AdviesBijKlachten.nl hebben we de term screening vervangen door klachtencheck. Een bewuste keuze die beter aansluit bij zowel bezoekers als zorgprofessionals.
Waarom deze wijziging?
De term screening voelt voor veel gebruikers medisch en afstandelijk. Klachtencheck maakt direct duidelijk wat het is: een korte digitale vragenlijst die helpt te bepalen of je zelf kunt starten met herstel, begeleiding nodig hebt of beter een arts kunt raadplegen.
Onze klachtencheck:
-
signaleert mogelijke rode vlaggen (indicatie huisarts)
-
geeft advies voor zelfzorg of fysiotherapie
-
verwijst automatisch naar praktijken in de buurt via BehandelaarWijzer.nl
-
is gebaseerd op actuele richtlijnen (NHG & KNGF) én praktijkervaring
💡 Handig: de klachtencheck is ook te vinden via Klachtencheck.nl en Checkjeklacht.nl.
Voor zorgprofessionals blijft de werking hetzelfde: een laagdrempelig instrument om bezoekers te begeleiden en bij te dragen aan de juiste zorg op de juiste plek. Verschillende fysio- en huisartsenpraktijken hebben de tool al op hun homepage staan – iets waar we blij mee zijn en trots op kunnen zijn.
Met deze wijziging is AdviesBijKlachten.nl nóg duidelijker en toegankelijker.